En personlig kontakt via telefon

Personlig service.

Visste du att du kan göra många bankärenden genom att ringa bankernas telefonsupport?

Telefonbanken, som den ofta kallas, hanterar de flesta bankärenden. En personlig service som är tillgänglig när det passar dig med generösa öppettider.

 

Vad kan du få hjälp med?

Det mesta och de flesta bankärenden. Som till exempel att betala räkningar, göra överföringar och kontrollera saldo. De kan även ge dig support och information när det gäller dina fonder, din pension och värdepapper.

Bra att veta:

För vissa tjänster legitimerar du dig genom att knappa in din personliga kod med ditt BankID eller med din bankdosa.

Tänk på att du inte får låta någon annan ringa telefonbanken för din räkning, den personen måste ha en fullmakt och ringa via sin egen telefonbankstjänst.

Du kan i de flesta fall ringa Telefonbanken från utlandet.

hej@oanade-mojligheter.se

Denna webbsida är ett samarbetsprojekt skapat av Svenska Bankföreningen och Sparbankernas Riksförbund.